onsdag 5. oktober 2016

Teppe i gult....LoraLie damer

Teppe i gult....LoraLie damer


Teppet er laget av ferdige LoraLie-damer og log cabin blokker.
Felte inn en sort remse og applikerte blomster på denne i ulike gule farger.
Nå er jeg i gang med å quilte teppet. Stort og holde på med men bare ta tiden
til hjelp så blir jeg vel ferdig,   Stoffene er fra IdeHuset

"HjertGod" i lyse farger

"HjerteGod"

JuneDesign 2013



Dette mønsteret laget jeg i 2013. Det er nok mange som har sydd den,
Måtte lage en i disse lyse stoffene som jeg fant på IdeHuset.
Den ble kjempefin i disse stoffene.

tirsdag 4. oktober 2016

Det er høst !

1 oktober 2016
Høsten er her igjen ...kommer like fort hvert år.
Bare ikke snøen  kommer før man blir ferdig ute så skal nå jeg være glad.

Det har vært mye regn, bladene forlater trærne...huff huff.
Ser fram til å bli ferdig med uteprosjektet...ny garasje. Å det skal bli bra...tenk hvor glad bilene blir.
Etter det blir det kanskje tid til litt kos på syrommet,  ...ja også litt husvask osv he he

Sommeren har likom bare seilt...tror ikke jeg har gjort noen verdens ting.
vel vel..noen gang blir det bare sånn.

Lite aktivitet her, har plagdes litt med å komme inn men nå tror jeg det er i orden.

Kåper til små prinsesser !


For ei stund siden fikk jeg så lyst å prøve meg på å sy kåpe...ja det ble to.
Hadde ikke mønster på kåper så her ble det "også" bare til under veis. 
Ja dette er nok typisk meg, liker ikke mønster.......finner ofte bare noen mål
også setter jeg i gang.
Her "lånte" jeg ermtopp/utringing fra en genser...så sparte jeg meg den tilpassingen.
Har brukt fleece og jersey.
Knappene er trukket med jerseystoffet., syns det er litt stilig da..prikken over :-)
Ble fornøyd med resultatet :-)

Mørk grå og rosa er jo bare nydelig.
Knappene mangler her men kommer snart på plass.

Lomme med litt rysj, velouerbånd og en smal blonde. 
Liten rose laget av velourbånd

Lys grå fleece og lilla.

Hjerter applikert på .
Litt pynt på ermene.

Innsiden av ermet.
Sydd på bånd for å skjule sårkanten.




mandag 15. august 2016

Strikkepinnemapper

Strikkepinnemappene ...ferdig.

Mars 2016

Ja da kom jeg i mål med disse.
Måtte no ha en selv....gratulerer June 😀
7 stykker ferdige.


Har plast over slik at ikke pinnene ramler ut.



Da blir det en til meg.
Ble skikkelig orden her gitt 😀


mandag 28. mars 2016

Nytt UFO dykk

Strikkepinnemapper..

Ja så ble det disse sin tur.
Nå gjenstår bare borrelås på klaffen så er de ferdige.

Mars 2016


Min "Handy hussif" Sue Daley design



Så ble jeg ferdig med min "Handy hussif" Sue Daley design.

Mars 2016

Ble fornøyd når jeg endelig ble ferdig.
Om det blir laget flere er jeg sannelig ikke sikker på.
Ble veldig fornøyd med denne saken.  Rommer mye småutstyr.
Fortsetter med mine UFOer og håper å få bort masse 😀