Viser innlegg med etiketten Quilting. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Quilting. Vis alle innlegg

torsdag 7. februar 2019

KOSELIGE MUG RUGS
Jeg har laget noen Mug rugs
Syns dem var litt søte da 😊





For dere som lurer ...
Kjøpt dette designet.  Er et « in hoop» design. 
Brukt vannoppløselig stabilisering, denne har jeg dobbel/2lag. 



mandag 1. januar 2018

"Juleglitter"

Løper og brikke.

Dette laget jeg i høst. Julestoffer i rødt med sølv og det hvite med feer.
Mønsteret har jeg gitt navnet Juleglitter
Morsom å sy og ikke minst veldig delikat på bordet.
Stoffene er kjøpt på IdeHuset Artic Quilter på Finnsnes




Penal med navn

Penal/pung med navn

Siste innspurt på syrommet før jul.
Noen penal med navn
Stoffene kjøpte jeg i Sydney Australia, syns de passet så godt her.
Bare håpe mottakerne blir fornøyde.







 Fornøyd med de ferdige penalene.  Bare glidelåspynt som mangler på noen-

onsdag 5. oktober 2016

Teppe i gult....LoraLie damer

Teppe i gult....LoraLie damer


Teppet er laget av ferdige LoraLie-damer og log cabin blokker.
Felte inn en sort remse og applikerte blomster på denne i ulike gule farger.
Nå er jeg i gang med å quilte teppet. Stort og holde på med men bare ta tiden
til hjelp så blir jeg vel ferdig,   Stoffene er fra IdeHuset

"HjertGod" i lyse farger

"HjerteGod"

JuneDesign 2013



Dette mønsteret laget jeg i 2013. Det er nok mange som har sydd den,
Måtte lage en i disse lyse stoffene som jeg fant på IdeHuset.
Den ble kjempefin i disse stoffene.

mandag 15. august 2016

Strikkepinnemapper

Strikkepinnemappene ...ferdig.

Mars 2016

Ja da kom jeg i mål med disse.
Måtte no ha en selv....gratulerer June 😀
7 stykker ferdige.


Har plast over slik at ikke pinnene ramler ut.



Da blir det en til meg.
Ble skikkelig orden her gitt 😀


mandag 28. mars 2016

Nytt UFO dykk

Strikkepinnemapper..

Ja så ble det disse sin tur.
Nå gjenstår bare borrelås på klaffen så er de ferdige.

Mars 2016


Min "Handy hussif" Sue Daley design



Så ble jeg ferdig med min "Handy hussif" Sue Daley design.

Mars 2016

Ble fornøyd når jeg endelig ble ferdig.
Om det blir laget flere er jeg sannelig ikke sikker på.
Ble veldig fornøyd med denne saken.  Rommer mye småutstyr.
Fortsetter med mine UFOer og håper å få bort masse 😀













lørdag 19. mars 2016

tirsdag 15. mars 2016

Neste UFO ...Nordlysteppet


NORDLYSTEPPET

Så er jeg klar for å gå løs på neste UFO.  
Dette er også et kurs med AnnAKa  i log cabin som var sist høst.  Som alltid så kommer det andre ting i veien og det man holdt på med ble lagt til side.  Men siden jeg har satt hardt mot hardt angående ufoer hos meg så må eg bare henge i å få ferdig det jeg ønsker å beholde.  Ja sånn er det, må få kontroll på det som ligger og jeg må få det bort. Rydde rydde......

De 4 blokkene med log cabin er ferdig.

Alle delene til de neste 4 blokkene er klar.
Frysepapirblikkene og needleturn....jadda, bare litt festing med glue så e eg klar.

Ser at her går vel halve hele påsken he he....
Neida...skal nyte godværet og hvem vet...kanskje de blir noen skiturer mm.

Oppdateringer kommer....




torsdag 10. mars 2016

Teppet i turkise farger !

Teppet til meg selv !

Elsker disse fargene, storfornøyd med resultatet.

Å sy hexagon har jeg alltid sett på som ....ikke noe for meg.
En dag på IdeHuset lå jo disse herlige stoffene der og jeg måtte prøve.
Ble helt hekta for det var så spennende. Takk til ho Evy som skar alle bitene 
for meg , kjempeglad for hun fikk meg til å prøve dette.



Dette ble starten. 
Dro hjem med veska full av hexagon biter....sikkert 500 😅

Å tro det....jeg er ferdig med teppet mitt .  
Storfornøyd og stolt over at det ble så fort ferdig.

Her er det klart til quilting.
Ha deilig veolurflece på baksiden, mykt som silke.







Ferdig ...nå er det bare å ta det i bruk 😀

Fortsatt God Sommer til dere alle !

Sommeren 2015

søndag 6. september 2015

Høststæsj til heimen ....


Høststæsj til heimen ? ?...
Hørtes det feil ut eller ???
Uansett så vil jeg ha litt høstfarger inne også.
Fargene kan være så utrolig vakker på denne årstiden.

Jeg lager noen dekkebrikker, en smal løper skal det også bli.
Her valgte jeg stoffer som jeg ikke likte...Joda helt sant.  Syns det 
ble veldig bra når jeg fikk sydd litt på dem.
Lysene varmer ☺️
Da ønsker jeg at alle får en hyggelig kveld.

Penal til en skolegutt !

Måtte jo lage et penal til Mathias.
Dette er for å ha tusjpennene i...mange farger.

Navnet ble brodert på, ....så vet han det er hans.
Laga noen små lommer som kan være morsom å putte en lapp eller noe i.



August 2015
June

Strikkepinnemapper til fem-pinnene


Har laget noen mapper for å ha strikkepinnene i.,
greit med litt system på pinnene.
Nå får jeg prøve lage noen mapper til rundpinnene... oppskrift i "haue"  😉




MugRugs

Litt småpusk på hobbyrommet.
Ble noen MugRugs. Kjekke gaver 😀


......stoff med motiver fra Paris .

MugRugs med broderte motiver.

lørdag 25. juli 2015

Mappe til badetøyet !

Tja....dette kan jo være greit å ha med på "badetur"

Brodert på linstoff og foret med vanntett stoff/plast.
Takk til ho Signe som delte ideen 😀

torsdag 9. juli 2015

En liten duk og kaffekoppbrikker '

Så ble det plutselig laget en liten duk i nydelig rosestoff.
Må ha litt sommerfarger i stuen. 
Ble også stoff nok til noen kaffekoppbrikker.

MugRugs !

MugRugs i delikate farger.

onsdag 1. juli 2015

Litt quiltesøm mellom alt annet

Nå er det litt framgang på veggteppet mitt.
Gjenstår litt håndsøm på ytterrammen også blir det quilteøkta.
Går framover 😀

tirsdag 5. mai 2015

Toalettmapper

Så var jeg i gang med forberedelser til flere toalettmapper.
Nå har jeg fått laget broderiene ...så er det resten igjen.
Fargene på broderiene ut fra fargen på glidelåsen.
Veldig fint å få brukt litt av det man har i skuffene.