Viser innlegg med etiketten 2016. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten 2016. Vis alle innlegg

mandag 1. januar 2018

"Juleglitter"

Løper og brikke.

Dette laget jeg i høst. Julestoffer i rødt med sølv og det hvite med feer.
Mønsteret har jeg gitt navnet Juleglitter
Morsom å sy og ikke minst veldig delikat på bordet.
Stoffene er kjøpt på IdeHuset Artic Quilter på Finnsnes




onsdag 5. oktober 2016

Teppe i gult....LoraLie damer

Teppe i gult....LoraLie damer


Teppet er laget av ferdige LoraLie-damer og log cabin blokker.
Felte inn en sort remse og applikerte blomster på denne i ulike gule farger.
Nå er jeg i gang med å quilte teppet. Stort og holde på med men bare ta tiden
til hjelp så blir jeg vel ferdig,   Stoffene er fra IdeHuset

"HjertGod" i lyse farger

"HjerteGod"

JuneDesign 2013



Dette mønsteret laget jeg i 2013. Det er nok mange som har sydd den,
Måtte lage en i disse lyse stoffene som jeg fant på IdeHuset.
Den ble kjempefin i disse stoffene.

tirsdag 4. oktober 2016

Kåper til små prinsesser !


For ei stund siden fikk jeg så lyst å prøve meg på å sy kåpe...ja det ble to.
Hadde ikke mønster på kåper så her ble det "også" bare til under veis. 
Ja dette er nok typisk meg, liker ikke mønster.......finner ofte bare noen mål
også setter jeg i gang.
Her "lånte" jeg ermtopp/utringing fra en genser...så sparte jeg meg den tilpassingen.
Har brukt fleece og jersey.
Knappene er trukket med jerseystoffet., syns det er litt stilig da..prikken over :-)
Ble fornøyd med resultatet :-)

Mørk grå og rosa er jo bare nydelig.
Knappene mangler her men kommer snart på plass.

Lomme med litt rysj, velouerbånd og en smal blonde. 
Liten rose laget av velourbånd

Lys grå fleece og lilla.

Hjerter applikert på .
Litt pynt på ermene.

Innsiden av ermet.
Sydd på bånd for å skjule sårkanten.




lørdag 19. mars 2016

Lekkert strykjern

 
 
Dette fikk jeg av ho Evy....tusen takk.
Fargene er jo bare sååååå lekker .

Spise/dekkebrikker til guttene.

Så fikk jeg laget spisebrikker til guttene.

 
 



 
 

tirsdag 15. mars 2016

Eg e her...

Ja nå er det lenge siden jeg har vært på noe blogg.
Tiden har ikke strukket til alt jeg skulle gjort., sånn er nå bare det.

Nå er det snart vår jippi 😀
Tiner godt i disse dager, regn og vind.

Kommer litt mere etter hvert.  Prøvde ordne litt her inne på bloggen men det fikk ikke helt som jeg hadde tenkt.  Ble rot med innleggene så får se hva jeg gjør etter hvert.

Fortsatt fin dag til dere alle

June

15 mars 2016