Viser innlegg med etiketten Interiør. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Interiør. Vis alle innlegg

tirsdag 6. august 2013

Soverommet ferdig !

Soverommet mitt !

Dette rommet gikk jeg løs på for ei tid siden...selvsagt litt igjen men det kommer.
Tapesert bakveggen og resten er malestrie.
Sengteppet ....broderte blokker på broderimaskin og litt rynker og kapper.
I stedet for kappe ned til gulvet laget jeg et kappelaken som ligger under overmadrassen.
Dette var lurt og effekten ble veldig bra der det ene kommer over det andre.
Gardiner... Sidegardinene er enkle, bare med bånd.  Kappen er maskinbrodert der jeg
splittet opp mønsteret i blokken og overlappet hjertene.
Er veldig fornøyd med resultatet.
Det som gjenstår er litt tapetsering i ruter på skapdørene. To av dørene har sort speil og treinndeling,
hvis jeg får til det jeg har tenkt så kan det bli bra.
Er jo ikke A4 så må jo gjøre noen sprell he he :-)

lørdag 20. juli 2013

Fra sengteppe til gardinkapper !


FRA SENGTEPPE TIL GARDINKAPPER

Litt historie om dette.
Sengeteppet ble laget av de første nonnene som kom til Tromsø i begynnelsen av 1900-tallet.
Det ble gitt til Konstanse Snarby og hun ga det videre til sin datter Solveig Kordahl som bodde i Oslo.  I begynnelsen av 1980 fikk jeg dette av henne. 
Her har det ligget, ....passet ikke til noen av mine senger.  Før eller i gamle dager var sengene mye kortere enn de er i dag.  Tror ikke det er for at vi er blitt større...i så fall i bredden, .....mulig det hadde noe med plass å gjøre.  Var nok bare sånn. 
Nå har jeg delt det opp, satt inn mellomverk, skjøtet for å få delene lengre slik at de passer til mine kjøkkenvindu.
Har også satt på en blonde i nedkanten.  Nå gjenstår det å sy på et noe tilsvarende stoff der løpegangen skal være. Spennende !
Jeg må prøve meg i morgen...er veldig spent på om det blir bra.
Nye kapper til kjøkkenet med litt historisk bakgrunn :-)



Delt det opp i tre remser. 
Nå er jeg klar for å sy løpegangen..
Litt spennende om det blir bra eller om det plutselig blir noe annet :-)

Blonde og mellomverk på plass...


Slik ble det ferdige resultat !  
Sier meg fornøyd godt fornøyd.
Veldig glad for  at jeg kunne bruke det til noe isteden for bare ligge i et skap.

Ferdig !  Ble godt fornøyd med resultatet.