Viser innlegg med etiketten Ut på tur !. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Ut på tur !. Vis alle innlegg

lørdag 14. september 2013

Lørdag igjen !

'Besøk av en liten Mathias, kosa oss i dag.
Ble også en tur til oldefars hytte der vi  kaffe, saft og vaffler.
Mathias og oldefar fikk renska dammen....stor stas å få være sammen med oldefar.
Han ble der for å hjelpes til så Tara og eg gikk no hjem alene.

Oppe ved hytta......her ble det bålkaffe .


TARA............

Det er høst i skogen.  ....koselige skogsveier , man kan gå og gå......



 

tirsdag 10. september 2013

Vassbruna 23 juli 2013


23 juli
Tur til Vassbruna
I dag har vi vært på fjelltur.  Vi gikk opp til Vassbruna , høyden er 1204 m. 
Litt stigning var det men vi kom til topps alle sammen.
Noen bilder fra turen.....
På toppen ! 
Inger-Marie og meg...Helt utrolig utsikt til alle kanter.

Litt mat/drikke stopp måtte vi ha. Utsikten ...fiiiiint ! 



Her ser vi oppover Målselva.







 Her er vi ved Varden...på tur ned. Tone fotograf... 
June, Inger-Marie, Maj-Greta, Tor-Inge og Espen


Tone !

Vassbruna 1 august 2013 !

 

Tur til Vassbrunatinden 1 august 2013

Flott dag sammen med Inger og Marianne.
Gikk opp fra Tårnevannet denne gangen. Det var bra stigning helt til vi kom under tinden, ble et stykke flatt før siste oppstigningen. Følte at vi var "fort" oppe på fjellet men det kommer nok av at det ikke var så mye spennende detaljer på turen. Utsikten var der men de andre småtingene..den knallgrønne mosen , vannet mellom steinene, plutselig en lite blomst alene , litt opp og ned på steiner med mere...


Turen oppover...




Noe bratt var det... 














 YES YES...på toppen igjen. Føles fantastisk at jeg er her igjen !


Inger og Marianne. 


 



Utsikten fra toppen av Vassbruna...Målselva 






Skyene kom bare plutselig sigende....



Tårnevannet

torsdag 5. september 2013

Ut på tur ! Kanotur


KANOTUR...ukas høydepunkt, ei uke i juli


var så knall bra at eg har småflirt i heile dag. Har fleipa med at vi skal ha med en fotograf og i går hadde vi virkelig trengt det. Tror det hadde vært kino for mer enn bare oss sjøl. Starta så bra men vi... klarte å ramle ut av kanoen og gjett...skapte jo mange videre problemer men vi sto han av. ALT blei vått...verst med fyrstikker og lighter men til slutt fikk vi fyr og laga bål..hjalp å få varma seg litt før vi gikk løs på heimturen. En kaputt telefon ble det no også men men.. Sånn er det når man plutselig blir ivrig med både prat osv....Fin tur var det og jeg gleder meg til neste. 

Vi løsner kanoen.

snart klar for å dra..
 
Den kusina mi....sporty dame :-)
 
Det er så stille og vakkert
 
 
 
 
En bjørk som har stått der lenge og bærer spor av det !
Vi klarer å få oss et fint lite bål.....det varmer :-)


 

 

 

 

 

Min tur å paddle.

Bare vakkert !
 

HURRA HEI OG HOPP...DETTE VAR GØY.
 
 
 
 

Tur til Istinden !

Istinden 4 september 2013

ISTINDEN 4 september 2013

 Vi har vært på Istinden.  1489 meter høgt er dette fjellet.

Dagen startet med litt skyer men så klarnet det opp.  Kom oss til topps, bratt og noe ulent men det gikk bra. Utsikt til alle kanter, helt fantastisk. Nedturen var nesten tyngre enn oppstigningen. Regnet kom også så siste biten gjennom skogbeltet var knalltøft.   Både anker og knær ( mine) føltes helt ødelagt. Tok en annen vei ned og der var det meget bratt.  Siden det var begynt å regne så var det veldig sleipt , var bare å holde seg i busker og delvis la det stå til. Gikk på sørsiden av elva/fossen ned. Skulle ta bilder av den for den var vakker men dessverre var det umulig pga "føret" . Vel vel, alle kom helskinnet ned og det var bra.  Var en kjempefin tur med trivelig selskap.  

Første stopp...Her ble det inntak av varme karbonader fra Heggmo..deilig var det :-)

 Vi nærmer oss ...men ennå langt igjen.
 Jorun og meg.
 Noe steinete men ........ble mye mye værre jo lenger opp vi kom :-)
)
 Gunnar og Per.  Var bratt bak dem.

 Var fler sprekker i fjellet...og der var det rett ned.

 Denn markeringen står på toppen.  
Det var ingen bok for registrering her men tydeligvis har det vært endel soldater her 
 og de har lagt igjen navnebåndene sine for å vise at dem har vært her.


           JIPPI......


  en superfornøyd Jorun, ...vi klarte det :-)


Premie på toppen......gulrotkake :-) .....og gjett om den smakte ?? ......nydelig :-)


     LITT AV UTSIKTEN