mandag 12. mai 2014

Strikkehistorikken ... bitte litt :-)


I mange år jobbet jeg med strikking.  Har ikke oversikt over alt jeg har produsert på disse årene men...kan bare si at det er ganske mye.
Har alltid vært glad i å strikke, jeg mener jeg var rundt 10-11 år da jeg strikket første min første genser.  Ble mange gensere og jakker etter hvert.

I 1991 kjøpte jeg meg strikkemaskin, etter det gikk det slag i slag.
Ble mange oppdrag så jeg fikk strikke strikke strikke :-)
Jobbet med strikking fra 1992 til 2007.
Hatt angre ulike oppdrag og oppdragsgivere.
Hatt kurs og opplæring på ganske mange.
Svennebrev tok jeg i 1998.
Hatt lærlinger innafor strikkefaget.
Kan også nevne at jeg var med på å få strikking som fag / utdanning.
Vært med på å laga læreplaner, eksamensoppgaver og
sikkert mere som jeg ikke husker i farten.
Vært utrolig morsomt selv om det har vært tøft å livnære seg som strikkehåndverker.
Jeg tenker nå med glede tilbake på den tiden jeg holdt på.
Gleder meg også over at strikking er på full fart inn i dagen igjen.

ULL ER IKKE NOE TULL !



Her kan dere se noe av det som ble laget den gang.
Vil også vise litt a det jeg strikker i dag , litt håndstrikking og litt maskinstrikking.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar