torsdag 5. februar 2015

Fornying av stolene.


Endelig fikk eg gjort litt med stolene mine.
Stolene var blitt så stygge, lyst stoff er noe herk der alt vises.
Ikke bare å vaske eller rense...fikk dem ikke ok. 
Enten måtte stolene ut av huset eller så måtte jeg gjøre noe med dem.
Valgte å gjøre noe med dem og det er jeg glad for i ettertid.
Mye jobb men dem ble bra.

I gang.
Det gamle stoffet ble fjernet og jeg brukte det som mal.
Er mange deler så her må man holde tunga rett i munnen.

Forsiden til en rygg...



Setene er enklere...bare 7 deler 


Godt å ha tilgang til utstyr for å få på dette.


Da var jeg kommet så langt.
Tja, hva ser jeg...ikke fornøyd så bare å demontere igjen.
Stoffene på ryggene er for løst så nå blir det spretting og innsying.
Burde husket å ta høyde for dette men...ikke alltid hodet er med he he.


Nå ble det bra.

Ble fornøyd så nå kan jeg ha stolene noen år til 😉






onsdag 4. februar 2015

Hærlig dag !

Sola er kommet tilbake...det er kaldt så ikke noe utevær for meg.
Etter å ha frosset halve dagen så skjedde det noe....
Fikk sånn "glede" inni meg....gu vet hva det var men føltes hærlig.
Kom meg ned på hobbyrommet å fikk gjort ferdig noen brikker.
Disse blir sendt ned til Evy på IdeHuset, hun har dette panelstoffet.
Tilogmed bakt kaka....den russiske innmari gode søte ....nam nam


søndag 18. januar 2015

Brikke

Av restene til mariannes løper ble det en brikke på ca 40 x 40 cm
Så flott å få brukt rester...alternativet er at bitene havner i søpla.


Mariannes løper

Løper som ble laget på bestilling.
Hun ble fornøyd og det er så gledelig !



Kaffe og strikking !

Koser meg med litt kaffe og  strikking på morran.
Venter på at Aron Amandus skal våkne.
Koselig med besøk av barnebarn.

fredag 16. januar 2015

Min første ryggsekk !


Tenk at jeg fant min første ryggsekk.
Utrolig moro å finne den igjen. 
Var nok bra lita når eg fikk den ☺️
Koselig minne 😉



Min første og min siste sekk !





Hverdagsbrikker og smal løper !


.
Etter mørketiden og den tunge høsten så måtte jeg bare lage noe lyst.



Brikkene kan brukes på begge sider.


Da ble det 6 brikker. 
Enkle ogpasser inn....fornøyd !Da ble det hverdagsbrikker og enkel smal løper til spisebordet