tirsdag 24. september 2013

Nydelige høstdager



Det er høst i nord men temperaturen er nesten sommer.
Vi begynner å bli bortskjemt med "godvær"...uansett, utrolig deilig.
    Har vært oppi 20 på dagen og 15 om natta.... er helt unormalt.
    Bare ett å si....utrolig flott.



 Utsikten fra "tenkebenken" ved elvekanten
 
 
Så har Mathias vært å hjulpet bestemor...går hardt utover buskene men er jo nok av dem.
Ivrig med "klypern" som han kaller den.
 
Nettene har vært fantastiske...her ei av mange.
måne - nordlys - stjerner - skyer...alt har vi fått sett

I helga skal det støypes påler til "pinnan" som skal holde taket over verandaen. Ting kommer på plass etter hvert...må bare være tålmodig så ordner det seg.





BÅLING !

På lørdag fikk vi ryddet gamle busker og greiner som bidro til at vi fikk et flott bål ved elvekanten. Takk til han far Per som kom med motorsaga og hjalp meg.  Tid til trivelig prat og noen pils ble det også, riktig kozli :-)  Utrolig flott og behagelig å kose seg ved bålet :-) Blir en egen stemning å se i flammene. Det varmer og det gjør godt :-)På heimefronten

lørdag 14. september 2013

Lørdag igjen !

'Besøk av en liten Mathias, kosa oss i dag.
Ble også en tur til oldefars hytte der vi  kaffe, saft og vaffler.
Mathias og oldefar fikk renska dammen....stor stas å få være sammen med oldefar.
Han ble der for å hjelpes til så Tara og eg gikk no hjem alene.

Oppe ved hytta......her ble det bålkaffe .


TARA............

Det er høst i skogen.  ....koselige skogsveier , man kan gå og gå......



 

fredag 13. september 2013

Adventsløper 2013-1

Adventsløper

Da er første løper i årets "advent/jule" stoffer ferdig.
Rapportstoff er mange ganger vanskelig. Her må man skjære opp å pusle litt sammen så det stemmer og blir bra. Noe av mønsterstoffet skal løftes og noe må dempes...er en balansegang.
Ble fornøyd med løperen.

Det mønstrede stoffet er bomullstoff og det andre er lin.

Ferdig med løperen.
Et lite utsnitt. Har quiltet med supertwisttråd, syns den gir sånn fin effekt.

Her er baksiden på løperen.

onsdag 11. september 2013

Strikkemaskinen....takk for sist !

Høsten e her . 
Regn, litt vind ..ikke lyst å gå ut.  Selv om det er litt man skulle gjort ute så får det ligge i dag.  Jeg har vært i kjelleren og både kosa meg og "bryna" meg på CK'n. CK'N er en håndverk/strikkemaskin. 
Mange år siden jeg brukte den sist så mye er glemt. Kommer jo litt etter litt når man holder på.
Synes det går tregt men håper jeg snart finner ut av det.


På syrommet i kveld !

Regnet slår i bakken, det er høst. Trærne som har vært så grønn og fine har nå gått over til å bli gul, rød, Orange, brun...., det er vakkert men et tegn på at vinteren nærmer seg.
Innevær i dag.
Ble mange timer på "hobby"rommene.  Først ei ny økt med strikkemaskine også ble det syrommet. Der har jeg vært i mange timer. Tiden flyr na
når man koser seg med nye prosjekter.  I dag startet jeg på en adventsløper. Ble ikke helt ferdig men så langt fornøyd.
 

tirsdag 10. september 2013

Vassbruna 3 august under en fargerik himmel !

3 August

Lørdagskvelden..."himmelens fargedans"


Plutselig ble det noen vanvittige flotte farger på himmelen.
Det var rosa, lilla, rød, gul, Orange, .....var så flott ! Kvelden var varm, utekos med stearinlys på bordet og trivelig besøk.
 
 





Rett utfor døra møtte dette fargesynet meg....WOW....







Her ser vi Vassbruna med de vakre fargene rundt seg.